Événements, émissions, parutions, réglementations,...
Prière de signer et de diffuser à vos contacts.
Merci
http://www.change.org/en-IN/petitions/w ... -wikipedia

Dear Reader,

You must be aware that the Wikipedia information page on Homeopathy does not represent the true definition of the homeopathic system of medicine (http://en.wikipedia.org/wiki/Homeopathy). Rather than promoting neutrality of information, which is the mandate of Wikipedia, the write-up on Homeopathy is based on misinformation, scepticism, and biased references. As many people rely on Wikipedia for information, especially the general public, they are left with a misleading and incorrect impression of Homeopathy.

Wikipedia also has disabled editing on this information page.

Homeopathy is growing as an established science and has evolved over the past few decades, be it in research or clinical practice. Much evidence proves the scientificity of homeopathy, yet Wikipedia ignored it.

Therefore, the Homeopathy information page must be updated without bias by consulting noted experts, including classical homeopaths, and using appropriate references.

Therefore, I request that you please sign this petition and share this email with your friends, colleagues, and association members, so that a large number of people can sign this petition.

Let us all show our strength as Homeopaths and come forward to save Homeopathy!

Your two minutes of time will definitely create a Change!
Dûment signé.
Je suis d'accord, mais il n'en reste pas moins que c'est la première destination du publique profane pour se faire une idée initiale sur les sujets qui les intéressent, et avec un texte plein de préjudice comme celui là on est vite dégouté de chercher plus loin. La modification du contenu de cette page est justement désactivé probablement à cause de la polémique qu'il y a autour, mais le parti pris est vite vu...
Argentum a écrit :A 'l'instar d'Edgar Morin, ce qui me fait horreur, c’est la pensée unique d'où qu'elle vienne, disjonctive, unidimensionnelle qui formate et conditionne les esprits

Je signe donc, mais peut-être pas pour les mêmes raisons que vous

fm
Argentum aime bien penser qu'il est supérieur aux autres. Est-ce que je me trompe ?
Pas d'attaque personnelle dans la discussion svp, merci. De même pas de sous entendu.
Chacun a le droit d'exprimer sa différence à condition d'argumenter clairement.

encore une, Alexandra Henrion Caude, gén&ea[…]

Voici le cas de l'âne que nous avons adopt&e[…]

mind 5

" Ne supporte pas de rester seul. D&eacut[…]

Je retombe sur ce vieux post alors que je m'int&ea[…]